reklama

Jordánsko I: Predstavenie s názvom Ammán Pasha Hotel

Hlavná hrdinka pristáva na letisku v Ammáne. Sú dve hodiny ráno a ľudia z poloprázdneho letu sa rýchlo rozchádzajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ostávam ja a pár s dvomi malými deťmi cestujúci so mnou od samého začiatku, z Istanbulu cez Atény, na prvý pohľad možno zo Saudskej Arábie, na prvé opýtanie z Ruska. Z ich neistoty možno vyčítať, že necestujú často. Neha s akou sa jeden o druhého starajú a pozornosť, ktorú venujú obidvom dievčatkám však napĺňa nočné cestovanie človečenstvom. Bankomat nefunguje. Kupujem si víza a vyberám peniaze s obrovskou transakčnou prirážkou. Vysvetlím koľko treba zaplatiť mužovi vedľa mňa. Prepočíta si to na ruské ruble a ukazuje mi sumu s prekvapením na tvári. Pochopil, že návšteva manželkinej sestry nebude lacná. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Ammán, mešita Husseini v centre mesta
Ammán, mešita Husseini v centre mesta 

Podľa dohody ma v príletovej hale mal čakať šofér z hotela s mojím menom. Čoskoro však bolo jasné, že sa niekde stala chyba. Slovenské ani turecké číslo mi v Jordánsku nefunguje a tak nachvíľku ostávam stratená v Ammáne. „Potrebujete si zavolať?“ pýta sa ma Sameer, starší vysoký muž s fúzikmi. Vytočím číslo a na recepcii mi potvrdzujú, že šoféra mi poslať zabudli. „Skúste si zobrať taxík.“ Ten istý taxík, ktorý ešte včera nebolo bezpečné použiť? „Ktorý je to hotel?“ spýtal sa Sameer berúc mi telefón z ruky. „Ammán Pasha Hotel.“ „Odtiaľ poznám majiteľa, ja Vás tam odveziem.“ Jeho auto bez akéhokoľvek označenia nevzbudzuje práve dôveru. Nemám však veľmi na výber. Sadám si dozadu. „Odkiaľ ste?“ „Zo Slovenska.“ „To nemyslíte vážne, odtiaľ mám priateľku.“ Zastaví auto a ja si presadám. Dáva mi do ruky mobil a ukazuje dve jednoduché konverzácie so slečnami v slovenskom jazyku. Jedna pracuje v Nemecku. Keby prišla do Jordánska hneď by si ju zobral za ženu, ale vyhovára sa. Snažím sa vypátrať, kde sa zoznámili. Nechápe však, čo sa pýtam. Má byt, prácu, auto a chce sa oženiť. Zastavíme. Necháva mi číslo. „Ak budete niečo potrebovať, dajte mi vedieť.“ Je takmer päť hodín ráno a hlavná hrdinka sa dostáva do hotela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Firás, rozospatý recepčný, zjavne nemá žiadne inštrukcie o tom, čo má so mnou robiť. Vysvetľujem mu, že som prišla ako dobrovoľník. Ponúka mi, že môžem počkať na recepcii na majiteľa, alebo mi môže dať izbu. Vyberám si druhú možnosť aj napriek tomu, že mi ešte niekoľkokrát pripomenie tú prvú. Potrebujem sa vyspať, všetko ostatné musí počkať do rána.

Obrázok blogu

Ammán Pasha Hotel som našla prostredníctvom HelpX-u a Raymond, majiteľ hotela, mi promptne odpísal, že som u nich ako dobrovoľníčka vítaná. Jeho osobný príbeh vzbudzoval záujem. Narodil sa v roku 1946 v meste Haifa, v Palestíne. Pracoval v Kuwaite, v Taliansku, v Austrálii a v Sýrii. Vyskúšal všetky možné povolania, úspešne podnikal s ťažbou železa, či so ženskými módnymi doplnkami a v Damasku vybudoval hostel, svojho času jeden z najlepších na svete. Prvýkrát sa oženil v Austrálii a vychoval päť detí, s jeho druhou manželkou sa zoznámil v Sýrii. Po vypuknutí konfliktu sa však ako štátny občan Jordánska usadil v Ammáne a kúpil hotel v starom meste. Očakávania so stretnutia boli teda veľké. Raymond je však nenápadný starý pán v okuliaroch so šiltovkou na hlave, nie príliš zručný v organizácii, či v komunikácii, so zvláštnymi praktikami pokiaľ ide o manažment hotela. Z prvého stretnutia a zároveň poslednej osobnej konverzácie, som pochopila, že mojou úlohou bude pomáhať s raňajkami v reštaurácii a napísať referenciu na TripAdvisor. To druhé som splnila rýchlo, ohľadom toho prvého, v období mimo sezóny, bolo treba zapojiť fantáziu a improvizovať. Nikdy som sa však nenudila. Starý hotel na predmestí Ammánu ku mne prehovoril životmi ľudí, ktoré mu vdýchli dušu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(pokračovanie)

Eva Mrekajova

Eva Mrekajova

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

INTJVčera som bola rozumná, chcela som meniť svet. Dnes som múdrejšia, preto mením samú seba. (Rumi)Momentálne žijem v Burse a o živote v Turecku píšem na adrese nazaar.sk Zoznam autorových rubrík:  Zápisky zo SarajevaMoje paleoFragmentyCestovateľský denník

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu